obrazek ukazujący mężczyzne z pytajnikiem

Przykładowe pytania FAQ

Oto pytania, które są najczęściej zadawane przez naszych współpracowników:

Jakie wymagania musi spełniać mój samochód, aby móc rozpocząć pracę?

Wymagania dotyczące samochodu zależą od konkretnych aplikacji, a czasem nawet od poszczególnych miast. Zazwyczaj jednak samochód nie powinien być starszy niż 2002 rok.

Czy mogę pracować z Wami, jeśli jestem obywatelem innego kraju?

Oczywiście, pomagamy w uzyskaniu odpowiedniego zezwolenia na pracę oraz w uzyskaniu karty pobytu.

Jeśli chcę jeździć dla różnych aplikacji, jaką opłatę rozliczeniową muszę zapłacić?

Pobieramy jedną opłatę rozliczeniową niezależnie od liczby aplikacji, dla których pracujesz. Dzięki temu możesz pracować jednocześnie dla kilku aplikacji i wybierać tę, która w danym momencie jest najbardziej opłacalna.

Czy mogę zacząć pracę z Wami bez prowadzenia własnej działalności gospodarczej?

Oczywiście, możesz pracować z nami bez konieczności zakładania swojej własnej działalności gospodarczej.

Jeśli jednak już ją posiadasz, możesz również współpracować z nami na zasadach B2B.

Czy posiadam ubezpieczenie zdrowotne ZUS jako kurier?

Oferując Ci umowę zlecenie, automatycznie zostajesz zarejestrowany w ZUSie i objęty podstawowym ubezpieczeniem zdrowotnym.

Jeśli chcesz, możesz poprosić nas o zgłoszenie Twojej rodziny do ubezpieczenia przy podpisywaniu umowy.

Jeśli zdarzy się, że Twoje ubezpieczenie nie zostanie uznane przez Twojego lekarza, skontaktuj się z nami, a wystawimy specjalne zaświadczenie, na podstawie którego będziesz mógł korzystać z usług medycznych.

Najczęściej zadawane pytania. Glovo / Stuart/ Wolt /Uber Eats / Bolt Food

Czy muszę płacić za parking w strefach parkowania podczas pracy jako kurier?

Tak, ani Animar, ani nasza aplikacja nie zwalniają z kosztów związanych z wykonywaniem dostaw.

Jak zdefiniowana jest strefa w aplikacji?

Strefa to obszar, na którym działa aplikacja, a na którym dostarczasz zamówienia. Na mapie w aplikacji, strefa jest zaznaczona innym kolorem.

Jak klient płaci za zamówienie i czy otrzymam terminal do kart?

Zależy to od aplikacji, dla której pracujesz. W aplikacji Glovo klient płaci za zamówienie gotówką kurierowi lub poprzez aplikację. W przypadku Uber Eats, Bolt Food, Wolt i Jush, płatność odbywa się tylko poprzez aplikację. Kurierzy Stuart otrzymują terminal do kart jako element wyposażenia na początku pracy, za który muszą zapłacić.

Czy otrzymam zwrot kosztów paliwa?

Nie zwracamy kosztów paliwa. Jeśli jednak masz podpisaną umowę najmu, możesz otrzymać zwrot połowy wartości VATu za paliwo, pod warunkiem, że przekażesz fakturę z danymi naszej firmy w ciągu maksymalnie 7 dni.

Czy muszę oznaczyć pojazd, którym dostarczam zamówienia?

Nie, aplikacje nie wymagają oznaczania pojazdu, którym dostarczasz zamówienia, ani nie oferują materiałów promocyjnych.

Czy pojazd musi spełniać określone wymagania?

Pojazd musi mieć ważny przegląd techniczny oraz ubezpieczenie OC.

Czy klient musi podpisać odbiór zamówienia?

Nie, wszystkie informacje dotyczące dostarczenia zamówienia znajdziesz w swojej aplikacji.

Co robić, gdy mam problemy z dostarczeniem, ponieważ zepsuł się mój pojazd?

Należy jak najszybciej poinformować o sytuacji poprzez aplikację. Support rozwiąże problemy.

Czy istnieje minimalna liczba godzin, jaką muszę pracować?

Nie ma minimalnej liczby godzin, jaką musisz pracować. Musisz jednak zarobić przynajmniej 290 zł w ciągu miesiąca, abyśmy mogli rozliczyć umowę zlecenie. W przeciwnym razie Twoje środki zostaną przeniesione na kolejny okres rozliczeniowy.

Jaka jest różnica między dostarczaniem rowerem a samochodem?

Dostarczając rowerem, oszczędzasz na paliwie i kosztach amortyzacji samochodu, jednakże aplikacje pozwalają na dostarczanie w maksymalnej odległości do 7,5 km. Jazda samochodem nie ma takich ograniczeń. Aplikacje takie jak Glovo czy Jush bardzo chętnie przyjmują kurierów dostarczających

Jak przebiega proces zakończenia umowy i rezygnacji z pracy jako kurier w firmie Animar?

Możliwe jest zakończenie umowy z firmą Animar jako kurier w dowolnym momencie, bez konieczności podawania przyczyny. Aby złożyć rezygnację, należy wysłać e-mail na adres: kierowcy@animar.com z tytułem REZYGNACJA Z UMOWY ZLECENIE. W treści maila prosimy o podanie imienia, nazwiska, numeru telefonu oraz daty, od której chcesz zakończyć współpracę.

Jakie są obecnie stawki wynagrodzenia dla kurierów w firmie Animar?

Stawki wynagrodzenia dla kurierów w firmie Animar są uzależnione od kilku czynników, takich jak rodzaj pojazdu, przebyty dystans oraz dostarczone zamówienia. Obecne stawki zawsze są widoczne w aplikacji kurierskiej, jednak zazwyczaj najlepsi kurierzy zarabiają około 35 złotych za godzinę pracy w godzinach szczytu.

Czym są mnożniki i jak wpływają na wynagrodzenie kuriera?

Mnożniki to narzędzie, które pozwala zachęcić kurierów do pracy w określonym czasie lub w określonych warunkach. Oferując mnożnik, czyli pomnożenie wynagrodzenia przez odpowiedni współczynnik (np. 1,5), można zwiększyć zarobki kuriera w danym czasie. Mnożniki są wyświetlane w aplikacji na bieżąco.

Czy konieczne jest posiadanie własnego środka transportu, aby pracować jako kurier w firmie Animar?

Tak, aby pracować jako kurier w firmie Animar, konieczne jest posiadanie własnego środka transportu, takiego jak rower, skuter lub samochód. Animar nie oferuje pojazdów dla kurierów, jednak można wynająć pojazdy z ich floty. Zaleca się kurierom wynajem skuterów, które są ekonomiczne i pozwalają zwiększyć zarobki.

Scroll to Top